Pedagogický materiál č. 3+ - speciál

Opakování

Na konci tohoto prvního měsíce výuky budete možná nuceni bilancovat tyto první kroky a konstatovat, že to není dobré: žáci se dopouštějí různých hloupých chyb: výnos mimo pořadí, hra z nesprávného listu, hra mimo pořadí, aktivní účast tichého hráče na hře, plýtvání vysokými kartami nebo absurdní hospodaření s nimi, chybějící logika ve hře (např. vracení dlouhé barvy protivníka), atd.  Seznam může být nekonečný ...

Je evidentní, že Vaši miláčci pochopili jenom něco nebo vůbec nic, i když jste asi dělali, co jste mohli. V takovém případě je nutné před dalším pokračováním udělat přestávku a nabídnout těm, kteří to potřebují, jednu speciální lekci.

Podstatou je začít znovu od nuly a nechat je hrát tři rozdání, která si rozdají oni sami ...

První rozdání

Bude se jednat o jednoduchou "bridžovou bitvu": žáci si seřadí své karty a rozloží je na stole - Vy rozhodnete, že ten, kdo rozdával karty, bude hlavním hráčem.  Ponecháte jim úplnou svobodu mluvit, komentovat a vybírat si karty ke hře, a také je necháte opravovat se ve všech nedostatcích týkajících se normálního průběhu hry.  Pokud například zjistíte výnos z nesprávného listu nebo chybné odhození karty, řeknete pouze „chyba“ nebo „nesouhlasím“ a necháte je, ať se sami opraví.

Druhé rozdání

Postoupíme na vyšší úroveň: vyberte z každé linky jednoho hráče, ti budou hrát se skrytými kartami, a druzí dva vyloží své karty na stůl (budou tedy dva tiší hráči).  Každý pár se zaváže získat určitý počet zdvihů; oba partneři se mohou spolu radit a při sledování tří listů se mohou naučit vydedukovat si skrytý list; můžeme konstatovat, že tato etapa je zjevně  "obtížnější" než ta předešlá.

Třetí rozdání

Bude stejné jako předcházející rozdání, ale s tím rozdílem, že tentokrát hráči sami rozhodnou o počtu zdvihů, tzn. o výši závazku.

Rady a doporučení pro tuto lekci

Tato doplňková lekce je určena pouze k tomu, abychom umožnili některým "opozdilcům" dohnat zbytek skupiny: ve velké většině případů tato lekce nebude potřebná.

Dávejte pozor, kvůli komu ji chcete provést. Hlavně ji nenuťte žákům, kteří ji nepotřebují: chtěli by se předvést před svými kolegy a výsledek by šel proti jednomu z cílů, totiž proti odstranění útlumu.

V případě druhého rozdání rozhodněte sami o počtu zdvihů, které musí každá dvojice získat.

U třetího rozdání si ověřte, že body jsou správně sečteny, vyžadujte plynulost dražby a veďte ty, kteří mají vynášet.

V této lekci nezadávejte žádná cvičení, ani nerozdávejte žádné dokumenty.